Spelbolagens närvaro syns flitigt nu under pågående fotbolls EM och ett bolag vars senaste spelkampanj sticker ut en bra bit från mängden kommer från Unibet och handlar om hur tur inte alls har något med en tillfällighet att göra – det handlar om kunskap och sannolikhetslära samt hur man ska göra för att lista ut hur en match kommer lista med grund i vetenskapen.
Tur är ingen tillfällighet, i alla fall inte om man ska tro fullhjärtat på Unibets senaste kampanj som syns flitigt under pågående fotbolls EM under hashtaggen ”Unibet Luck Is No Coincidence”. En kampanj som faktiskt inte är hundra procent ny för året utan är en kampanj som man använde redan i fjol för att skapa en bättre kundupplevelse för de som väljer att betta via Unibet på såväl fotboll, tennis och andra odds. Det är något som till exempel uppmärksammades i den brittiska tidningen SBC News där man också meddelade att kampanjen inte bara skulle köras i Storbritannien utan över hela Europa. Och även i år är kampanjen alltså live igen vilket Unibet själva Twittrar om på Twitter på bolagets kanal där. Men vad handlar kampanjen om egentligen?
Det handlar Unibets nya kampanj om
Precis som att kampanjens svenska hashtagg är ”Tur är ingen tillfällighet” så är det också just det man menar, att en vinst hos spelbolagen genom betting inte bara handlar om vilda gissningar utan om ren vetenskap. Det är även något man presenterar genom en programserie där kända idrottare, främst inom fotbollen, delar med sig av sina hemligheter om hur man som spelare kan se på spelet hur man ska betta – och på så vis slippa förliga sig på gissningar och istället, men hjälp av Unibet, kunna utgå från statistik och vetenskap även när det kommer till hur en viss match ska sluta inom sport. Smart va? Sen ska man alltid komma ihåg att ingenting går att förutspå till full heller på detta sätt utan att det snarare handlar om sannolikhetslära, vilket dock är något som kan vara bra att ha koll på när det kommer till betting där man just satsar på vilken sannolikhet som är mest trolig.
Se hela programserien
Du behöver inte spela hos Unibet för att ta del av faktan som spelbolaget delar med sig av. Hela programserien där kända idrottsprofiler delar med sig av sina bästa vetenskapliga tips för att bedöma utkomsten av en match har Unibet nämligen laddat upp på sin Youtube-kanal också under hashtaggen Luck is no coincidence. Här finns både tips för rådande fotbolls EM och också äldre klipp från andra kampanjer samt en hel del nyheter från spelbranschen. Klicka här för att komma direkt till Unibet på Youtube för att se filmerna – vem vet, du kanske lär dig något nytt?
Du lär dig bland annat om:
- Vädret och hur det spelar in
- Hur du ser om en straff kommer gå in i mål
- Vad experterna vet som du inte redan vet